Monthly Archives: maj 2016

At vente på at det aldrig sker

Ventetid

Lige præcis den følelse. Den er tung som en trykket sommerdag. Den pacificerer dig. Og ender dit liv. Sådan føles det i hvert fald.

Af al den litteratur jeg nogensinde har læst på universitetet, husker jeg særligt en titel “Mens vi venter på Godot.” Af Emmanuel Beckett.

Det handler om det, vi nogen gange kommer til. At fjolre rundt og lave ingenting. Prøve at få tiden til at gå med alt muligt mere eller mindre useriøst mens vi venter på det, vi virkelig gerne vil, skal ske.

Mens vi venter, så går tiden. Mens vi venter, så sker det ikke. Og mens vi venter, så ændrer vores selvopfattelse sig radikalt. Og hvis der er noget mange hader, så er det at vente. Og så er det, at skulle udholde dette. Rum.

Men nogle gange så bliver tiden sådan. Enten fordi vi er trætte eller “mætte”, eller fordi livet har trukket tæppet væk under os, og vi er helt fortumlede, og skal til at rejse os fra noget, som vi ikke en gang ved, hvad er endnu.

Og det absurde er at efter at have været i det rum i 13 år, så fandt jeg ud af, hvad der skal til, for at du og jeg a l d r i g kommer i det igen. Uanset hvor træt du er. Uanset hvor mange tæpper der er blevet trukket væk under dig i træk. Uanset hvor doven du føler dig. Uden at du kan sætte en overskrift på. (Og kun én!)

Så vil det ske. Det som du altid har gået og ventet på. Og du kan være væltet, doven eller nok så træt – det vil stadig ske.

Så måske skal jeg bare lige på et kort besøg i rummet. For at sige tak. Og for at overbringe det det endegyldige farvel.

Vil du også sige farvel og få det til at ske, let, ustresset og uundgåeligt, så er det måske dig, der bliver nummer 100, som har tilmeldt sig min gratis online workshop “Gør realiseringen af dine drømme stressfri og uundgåelig.”

Published: 27. maj 2016 | Comments: 0

Den store ukendte ulempe ved at være stresset

Travl

Der er en ekstra god grund til, at det er en dårlig ting for dig at være stresset.

En ting er, alt det du måske efterhånden godt ved: det svækker hukommelsen, det kan også godt ramme dig (se bare på alle dem der bliver sygemeldt med stress for tiden) og det er en svær størrelse både før og efter sygemeldingen er faldet.

Men en ting er, at det gør dagen mere besværlig med hastværk og hovedpine, noget helt andet er, at det faktisk gør dig usuccesfuld at være stresset.

I modsætningen til din halen dig selv op at stå, “det-skal-nok-gå”-taler når du virkelig er presset, eller din generelle optimisme trods alt, så ændrer det ikke ved, at din travlhedsoptimisme og travlhedsaccept er de to ting som netop gør dig stresset. Fordi din krop simpelthen fungerer meget dårligere, når du er stresset.

Det betyder, at du har sværere ved at gøre det du skal, og at tingene derfor tager længere tid end de behøvede.

Hvis du ikke var stresset, for det synes du ikke selv at du er (men det er de fleste!)
Hvis du ikke vil acceptere, at det også gælder for dig, der bare har normalt travlt.
Hvis du ikke vil indrømme, at din krop faktisk synes, det er lidt hårdt.
Hvis du bliver mere sur, for hver sætning jeg skriver.

Så er det fordi du her læser den sandhed, som ingen andre fortæller dig.

Selvom du ikke er sygemeldt med stress eller tæt på, så er der en stor ulempe du stadig har taget imod: afkaldet på din egen store succes. Dine drømme. Det lette og succesfulde liv. Med andre ord, den store indre drøm, som vi alle går rundt med.

Din travlhed er problemet og ikke løsningen. Det er der bare ingen der fortæller dig, kun mig, fordi hvordan ville verden se ud, hvis du gjorde oprør mod travlheden og blev succesfuld som i (indsæt selv dit idols navn.)

Så ville verden se helt anderledes ud. Og du ville i fred og fordragelighed bliver ligeså succesfuld, som det løfte din krop gemmer på, men som du ikke indfrier.

Tag en stresstest her og se hvor langt væk du er fra at have succes.

Published: 20. maj 2016 | Comments: 0

Den gyldne løsning på alle de ambitioner du har

ambitioner

Du er i dit es og det ryger ud af dig, alle de ambitioner du har. Og det går godt. Men med begejstringen og drømmene ryger din talestrøm langsomt over i alle udfordringerne ved det: hvad du har svært ved, hvor vilde drømmene er og hvor travlt du har i forvejen.

Men alt det er slet ikke noget problem. Har jeg så brug for mod, spørger du? Nej. Hvad med at jeg skal være parat? Nope. Så øh..? Nej.

Fordi det er ganske enkelt sådan, at du slet ikke møder disse aspekter, når du udlever og forfølger dine ambitioner, når du arbejder med kroppen, og ikke imod den som de fleste gør i dag.

Men hvad sker der så med ambitionerne, hvis du går i gang med en af dine helt store drømme, for dem havde du jo flere af. Og oveni kommer alle de mindre drømme og livet i øvrigt. Åh, men det er fuldstændig det smukke ved det. Fordi når du arbejder med kroppen, så kommer der ingen forhindringer, og så bliver din drøm til virkelighed.

Og det er jo fedt i sig selv. Men det har også en magisk indvirkning på dig og dine ambitioner. Fordi oplevelsen af at det bliver til virkelighed og lykkefølelsen over, at det var nemt at gøre den til virkelighed, får flere af dine ambitioner til at forsvinde lige så stille.

Fordi det går op for dig, at den bliver til virkelighed og kombineret med den slidte men så rigtige kliché om at livet er kort, så begynder du at være mere kritisk overfor, hvad du vil kaste dig over.

Er den drøm virkelig dig? Er den virkelig så vigtig for dig? Står den på din top 3 over realiserede drømme, der ville gøre dig for vildt lykkelig? Når det er let og enkelt at realiserer din drøm, og du erfarer, at du er skøn og capable ligesom du er, så kommer du også i højere grad til at føle dig storslået og værdig til det bedste.

Sorteringsprocessen kan foregå over tid, mens du sikkert og målrettet realiserer den første drøm du valgte. Du vil se de mindre flatterende drømme ligeså stille blive streget ud på din liste, og andre drømme direkte hentet fra dit hjerte blive føjet til.

Det er en skøn oplevelse, det kan jeg godt sige dig. Du kan bare glæde dig.

Vil du gerne tage din power hjem, let skabe utallige løsninger på dine udfordringer, og rydde hindrende overbevisninger og følelser væk i en håndevending, så kan du læse mere om mit 2-ugers online forløb “Favn dine muligheder” her.

Published: 15. maj 2016 | Comments: 0

Hvilken frygt strategi bruger du?

Frygt

Du kender det. Du vil i gang med noget nyt og spændende, og bum så straks dukker frygten op.

Men hvad gør du for at tackle den? Måske er du ikke bevidst om din strategi, eller måske kunne du godt tænke dig at vælge en, der bedre passer til dine værdier.

Jeg har samlet de 5, som jeg mener, er de mest gængse, så du kan blive lidt klogere på, hvad de består i, og hvad dit potentiale er, hvis du følger den.

Strategi nummer 1: At gå igennem frygten
Den går i bund og grund ud på, at du kigger lidt på frygten, finder den ubehagelig i en stund, og så bare gør det, du nu gerne ville gøre alligevel. Frygten går ikke væk, men du sagtner farten en smule, så du lige kan mærke den lidt, og ofte også få lidt støtte, eller evt. pisk fra dig selv. Du lytter lidt til din krop, men er ikke tro mod den, og bliver derfor lidt stresset.

Potentiale: Du får gjort det du ville med kun en smule forsinkelse, og der er stort potentiale for at få støtte, gøre dig interessant, enten ved at fremhæve din frygt eller ved at tage den i stiv arm. Du går med strømmen, og din succesrate er fin. Dog er de store mål svære for dig at nå, og du er ofte stresset.

 

Strategi nummer 2: At trodse frygten helt
Frygt står ikke nævnt i din ordbog, du er græsk katolsk og kaster dig grådigt over, hvad end udfordring det måtte være. Du er enten vildt bange eller blandt de få, der formår at vende frygt til spænding. Du bliver set op til at andre, og de gyser af frygt, spænding, misundelse og wow, når du fortæller dem, de vilde ting du har opnået.

Potentiale: Du opnår alle dine mål, også de virkelig store og du går bravt fremad. Du anser dig selv for at være stærk og kyndig, og du er enten ubevidst om eller dårlig til at tage hensyn til det faktum, at din krop er vildt stresset. Det er blevet en vane for dig, som du kun sjældent sætter spørgsmålstegn ved, hvis overhovedet.

 

Strategi nummer 3. At acceptere frygten og handle
Du er bevidst om frygten og ser den dukke op, men i stedet for at trodse den eller føje den lidt, tager du den bravt i hånden og fortsætter mod dit mål. Du behandler den som et uundgåeligt men nødvendigt venskab, og dermed får du den delvist afvæbnet.

Potentiale: Din accept og dit venskab med den gør dig til en snu strateg. Du kommer glad over målstregen, efter at du over tid har fået slugt kamelen og accepteret det uundgåelige venskab med frygten hver gang du vil noget. Du når langt på en klogere måde end den trodsige, men du anerkender ikke, at din strategi gør din krop stresset.

 

Strategi nummer 4: At lade frygten slå dig ud
Du bliver så opslugt af frygten og af hvor svært og umuligt det er, at du næsten glemmer, hvad dit mål var, til at starte med. Små ting bliver gjort meget større end nødvendigt og store mål bliver helt droppet under megen tidsspilde og tårer forinden.

Potentiale: De små og mellemstore ting lykkes dig med trykkethed og besvær, mens de store mål fuldstændig undslipper dig og efterlader dig bitter og trist. Du er enten ked af, at lykken tilsyneladende ikke er lavet i din størrelse, eller har efter års tristhed affundet dig med, at det er bare sådan det er.

 

Strategi nummer 5: At undgå frygten og altid få succes
Du ved, at den mest effektive og samtidig letteste måde at nå dit mål på, er ved at undgå frygten. Du kender til metodens essens og forstår at bruge den til at opnå både store og små mål med. Frygten mærker du ikke på din vej mod målet, men bruger den som guide til at vælge, hvilke mål du skal gå efter, fordi du ved, at det du frygter mest, er det du aller helst vil.

Potentiale: Du har potentialet til at realisere alle dine drømme effektivt og let, og at gå fuldt ud efter dit hjerte i dit valg af drømme. Du kan godt føle, at de andre overhaler dig i starten, men det er blot for lidt senere at kunne konstatere din effektivitet og dit perfekte resultat. Du fortsætter fremad med at realisere dine drømme i tryghed, velvidende at du er tro mod din krop og aldrig er stresset på vejen hen mod dit mål.

Vil du også lære strategi nummer 5, så kan du tilmelde dig min gratis online workshop “Gør realiseringen af dine drømme stressfri og uundgåelig lige her.

Published: 4. maj 2016 | Comments: 0