huske

7 måder at sikre implementeringen af det stressfrie og succesfulde liv fremover

Du har fået for vane at gøre dig selv stresset og ikke specielt succesfuld. Det er en fatal fejl, for vanen er menneskets natur og den der kan bringe dig succes og ikke mindst et stressfrit liv.

For at dette kan blive din virkelighed, er det dog yderst vigtigt, at du husker at have en vane. Vanen er det ønskede mål eller projekt, som du har sat dig for at realisere. Det kan sagtens lykkes stressfrit og med større succes end du tror, hvis du gør de handlinger, der kræves for at nå det til en lille (gentagende) handling hver dag. Med andre ord en vane.

Dette er nok den største udfordring jeg møder hos kvinder og mænd, der gerne vil have resultatet, men falder i med Kaizens specielle vanemæssige natur.

Og derfor får du her 7 måder, hvorpå du kan sikre dig at huske at arbejde på dit mål hver dag (/at lave kaizen):

  1. Lav din lille handling på et bestemt tidspunkt hver dag
  2. Kobl din lille handling op på en anden vane, du har i forvejen
  3. Sæt en post-it op med målet et relevant sted i dit hus
  4. Mærk ind i hjertet, hvor målet er
  5. Ær dit indre barn
  6. Sæt en alarm
  7. Skriv det ned i din kalender

Selv er jeg stor fan af nummer 4, fordi jeg ikke er et ordensmenneske. Men du ved bedst, om du er et ordensmenneske eller ej. Så vælg det, der føles lettest for dig.

Under overfladen og disse 7 punkte, så ligger der et centralt aspekt, som gør hele forskellen. Og det er om du vælger at mærke, at du er i live hver dag. Om du vælger at mærke dine drømme og mål hver dag.

Når du gør det, så husker du, så får du lavet den lille handling, vanen lever, resultatet kommer og ikke mindst – du kan mærke at du lever.

De to vigtigste grunde til at Kaizen spænder ben for dig

Kaizen: Hvordan enhver let kan gå fra stress til succes med ALT

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *